tisdag 23 januari 2018

Nytt i bokhyllan - Bokhaul #16

På den senaste tiden har det landat en del recensionsexemplar i min brevlåda och jag har fått en hel del nya böcker att läsa. Vissa har jag redan läst genom vissa ligger i läshögen, men jag tänkte berätta om dem idag!

Två övernaturliga böcker som jag fått hem och också läst ut är Det sjunde rummet av Erika Svernström och Spökflickan av Ann Olerot. Den sistnämnda har jag haft ett tag men nu har den äntligen blivit läst. Båda böckerna läste jag under föregående vecka och tyckte mycket om, riktigt spännande böcker som jag verkligen kan rekommendera. Såklart kommer det recensioner snart!

Jag har också fått Vilse i rymden och andra berättelser av Ingrid Jönsson skickad till mig. Det är en novellsamling för barn mellan 6-9 år som jag slukade på en eftermiddag. Riktigt fin och lätt att känna igen sig i! I förra inlägget recenserade jag den. 

Camilla Linde känner jag igen från instagram så jag blev glad när hon hörde av sig och frågade om jag ville läsa hennes andra bok om Snack Parrows intergalaktiska rymdbyrå, Nödrop från inre rymden. Den har inte blivit läst än, men snart!

För ett tag sedan var jag på min mammas jobb (hon jobbar på stadsbiblioteket) då fick man ta böcker från de utgivna 2016-2017 som de fått från förlagen och det gjorde jag såklart. Jag skulle kunnat ta många fler, men jag begränsade mig till två böcker, Den här veckan är min av Ingrid Olsson och Halsen rapar, hjärtat slår av Emma och Lisen AdBåge. Halsen rapar läste jag ut med en gång och den var riktigt fin. Ingrid Olssons bok kommer jag nog att plocka upp rätt snar, den verkar väldigt bra!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar